2/50 (2022)


Alina Wróbel - Badania metateoretyczne jako źródło świadomości metodologicznej pedagogów

Treść artykułu odnosi się do szeroko rozumianych filozoficznych i teoretycznych podstaw współczesnej myśli pedagogicznej, a dokładniej znaczenia badań metateoretycznych dla uprawiania współczesnej pedagogiki. W artykule przywołano argumenty dotyczące znaczenia badań metateoretycznych dla formowania świadomości metodologicznej pedagogów oraz przykłady projektów badawczych urzeczywistniających powyższą zależność.

Metatheoretical Research as a Source of Methodological Awareness of Pedagogues

The content of this article concerns the broadly understood philosophical and theoretical foundations of contemporary pedagogical thought, more specifically the importance of metatheoretical research in the practice of modern pedagogy. The article cites arguments regarding the importance of the effects of metatheoretical research for the formation of methodological awareness of pedagogues and examples of research projects that make the above relationship a reality.

Pobierz plik PDF.

Słowa kluczowe:

metatheory, metateoria, metatheoretical research, methodological awareness of pedagogues, badania metateoretyczne, świadomość metodologiczna pedagogów