2/38 (2016)


Danuta Opozda - Przebaczenie w rodzinie – implikacje pedagogiczne

W artykule pedagogiczna refleksja nad przebaczeniem prowadzona jest w odniesieniu do wychowania w rodzinie. Przyjęto rozumienie przebaczenia jako procesu i postawy. W analizie zagadnień odwołano się do systemu wartości, relacji wewnątrzrodzinnych i znaczenia wychowania w kształtowaniu postaw. Wskazano, że z jednej strony życie w rodzinie powinno odznaczać się postawą przebaczenia, z drugiej wychowanie w rodzinie powinno kształtować postawę przebaczenia. Obie kwestie podjęto w pedagogicznej perspektywie.

The Forgiveness in the Family – Pedagogical Implications

In the article, a pedagogical reflection on forgiveness is carried out in relation to upbringing in the family. The understanding of forgiveness was assumed as a process and attitude. In the analysis of issues, the reference is made to the system of values, the relations in the family and the importance of upbringing in creating an attitude. It is indicated that; on one hand, the life in the family should be characterized by the attitude of forgiveness, on the other hand, the upbringing in the family should create the attitude of forgiveness. Both issues were considered in the pedagogical view.

Pobierz plik PDF

Słowa kluczowe:

values, wartości, wychowanie, rodzina, family, relacja, upbringing, przebaczenie, forgiveness, proces, postawa, process, attitude, relation

Podobne artykuły: