1/49 (2022)


Martyna Strembska-Kozieł - Antropologiczne źródła pedagogiki i wychowania w ujęciu Edyty Stein

Niniejszy artykuł stanowi wprowadzenie w myśl pedagogiczną Edyty Stein (1891–1942), której intencją było ukazanie związków między nauką o wychowaniu a antropologią. Dlatego też, dążąc do odnalezienia podstaw antropologii adekwatnej, scharakteryzowane zostaną różne antropologie, wynikające z nich ujęcia człowieka, które oddziałują na współczesną pedagogikę, a także oryginalna koncepcja wychowania w ujęciu Edyty Stein.

The Anthropological Sources of Pedagogy and Education According to Edith Stein

This article is an introduction to the pedagogical thought of Edith Stein (1891–1942), whose intention was to show how education sciences are related to anthropology. Seeking to identify the foundations for adequate anthropology, the text discusses different anthropologies and approaches to a person that have influenced contemporary pedagogy, as well as the original concept of education according to Edith Stein.

Pobierz plik PDF.

Słowa kluczowe:

wychowanie, education, pedagogika, pedagogy, the adequate anthropology, the anthropological error, Edith Stein, antropologia adekwatna, błąd antropologiczny, Edyta Stein

Podobne artykuły: